18 december 2011

Meningen med livet...

... ja, det svaret lär ni knappast finna här. Men jag kan nog påstå att jag kan säga något om vad som INTE är meningen med livet.

Sitter och funderar på vad jag gör i livet egentligen, för inte verkar det vara någon ordning med det. Tvärtom. Vart jag än går skapar jag kaos. Jag rör runt i andras liv och gör dem upprörda eller arga. Jag gör mitt yttersta för att vara alla till lags, men i slutändan blir det pannkaka av alltihop ändå. Ska man sluta anstränga sig eller vad ska man göra?

Nummer 1. Du skall icke bruka alkohol, det har aldrig gjort någonting bättre, och kommer heller aldrig göra detta. Faktum är att det adderar ytterligare problem.
Nummer 2. Inled aldrig en relation med en gemensam vän eller någon i din umgänges krets. Det slutar bara med bråk mellan inblandade parter (men mest riktat mot dig). Du blir dessutom utesluten från umgänget när relationen tagit slut.
Nummer 3. Om du har problem, ta dem med en psykolog, dina vänner vill ändå inte lyssna. Och egentligen, vad kan dina vänner göra för dig som inte har evidensbaserad yrkeserfarenhet?
Nummer 4. Skaffa inte vänner som bor i ett annat land eller för långt bort, du kommer bara sakna ihjäl dig mellan varven. De är också alltid som längst bort när du behöver dem som mest.
Nummer 5. Skit i alltihop jag sagt och gör vad fan du vill....
Nummer 6. En sak till, tänk dig inte ens tanken att försöka dig på att förstå kvinnofolk och hur de tänker. Inte ens Einstein lyckades, och det får kvantfysiken att verka som en barnlek i jämförelse.

Nu orkar jag inte mer.

1 kommentar:

  1. Sweety, I would always listen to your problems and try to help you as best as I can (Number 3), en no matter how far away I'll be I'll always be there for you (Number 4)! That's why I like number 5 the best: live life by your own rules! As long as you don't kill or intentionally hurt someone that is!

    Love you to death!!

    xoxo

    Anne

    SvaraRadera