15 september 2011

Effektivitet belönas med smärta.

Igår hade jag en effektiv dag med både de ena och de andra hushållssysslor. En grundlig sortering av diverse saker man samlar på sig, kassering, men även lite omorganisering. I det stora hela blev jag nöjd, men om jag ändå hade haft lite fler eller större garderober. Det lär väl alltid vara en kvinnas största bekymmer. (thihi).

Jag putsade fönsterna, duschade växterna och dammade överallt. Vartenda list, tavelram, lampskärm och attiralj i lägenheten. Ett gediget arbete minsann! Avslutade med dammsugning såklart. Tvättade ett antal maskiner smutstvätt mitt i allt det där. Men min städning vill ni såklart inte läsa om i detalj. Det jag vill ha sagt är att jag storstädade och det tog en hel dag.

Jag lagade även det läckande duntäcket, samt en tröja som det gått hål på. Hanna <3 Symaskin.

När sedan kvällen kom, hälsade en liten Sara på. Vi åt middag. Sen åkte vi med hennes bil och hyrde ett släp. Varför det kan man undra? :P jo, jag skulle hämta en säng jag fått. Hela 15 cm bredare än den jag hade!! (haha) Släpa hem sängen, in i den trånga lägenheten, montera isär den gamla sängen. Bära ned den i förrådet, montera ihop den nya och bädda. (och därimellan hann jag lämna tillbaka släpet, diskutera C-uppsats via telefon med min kollega, låna verktyg hos grannen samt ett samtal med min pojkvän) Jag förstår varför min rygg höjt en protestens finger idag.

Bara den blir bra tills lördag... Dansa dansa dansa <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar