13 september 2011

I en värld av vetenskap

Nu har termin 5 på sjuksköterskeprogrammet börjat och det är dags för det stora examinationsarbetet. Det blir många timmar på Universitets Biblioteket tillsammans med min uppsatspartner. (som jag förövrigt inte känner så väl, hon är ny och ska endast skriva uppsats för att få sin examen.) Vi har börjat med det inledande underlaget för vår studie, som kallas Projektplan. Jag kan säga att det inte är det lättaste att knåpa ihop, speciellt när man har brist på inspiration och motivation. Kan bara tänka mig hur det kommer bli under själva uppsatsen när man "kör fast". I projektplanen ingår olika moment och förklaringar, så som den teoretiska referensramen. Tro mig, ni vill inte veta mer ingående vad det handlar om, så ni kan sluta läsa bloggen på sisådär 15 veckor. Vårdvetenskapen är en filosofi som inte har någon logik överhuvudtaget, i alla fall vad jag tycker nu. Men man har väl skiftat mening när uppsatsen väl är över. Ändå tycker jag det ska bli spännande. Men inte utan hårt jobb. Jag är laddad. :D

1 kommentar:

  1. About time att det kom en uppdatering från dig! Och jag kan bara hålla med... Antar att folk inte kommer vilja läsa min blogg förens kring jul heller... ;) Puss!

    SvaraRadera