14 augusti 2011

Helt fantastiskt!

Jag har nu ätit enligt LCHF i 7 dagar, med några få undantag på fest (lite paj, bröd och tårta). Har trots detta haft en viktminskning på 0,8 kg! :D  Och under denna tiden inte behövt gå hungrig en endaste gång! Inget sötsug eftersom blodsockernivån varit jämn, ingen uppblåst mage som gör ont och inte heller trött i huvudet. Jag blev faktiskt förvånad av hur lätt det var att följa LCHF-kosten, jag trodde jag skulle sakna pasta, bröd och socker. Saknar det inte alls och dessutom får jag ju äta annat gott ;P

Har dock tappat danssuget, känner inte alls för att dansa. Känner mig så "konstig" i formen. Inget som mina danspartners märkt av, men jag känner det inombords. Det är bara något som inte stämmer. Kan hända att det är pga min kolhydratfattiga kost som gör musklerna sega och "konstiga". Jag låter det bero ett tag tills suget kommer tillbaka.  Nu blir det semester hos mina föräldrar några dagar, sen till stugan i Falkenberg och sedan besök av mina holländska vänner :) Därefter får vi se hur det blir med dans framöver. Och just det ja, Tjejmilen är i antågande. Så istället för dans blir det lite "lovemaking" med mina löpskor. Sluta träna kan jag ju inte. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar