8 augusti 2011

LCHF

Idag är första dagen på mitt nya liv. I alla fall när det gäller kosten. Har funderat ett tag och bestämde mig igår för att ge LCHF en chans. Finns fler fördelar med LCHF kosten än viktnedgång, som kanske de flesta förknippar LCHF med.

Och nu till lite annat... Har snart jobbat färdigt på mitt sommarjobb, endast tre pass kvar. :( Så idag har jag bakat en "RiceKrisp" tårta att ta med imorgon! Den kommer nog gå hem tror jag. Ser ju hemskt god ut, inte provsmakat ju eftersom det inte är LCHF kost. Ikväll blir det middag med "sommarkollegorna" på Akropolis. Trevligt initiativ av Malin! :D 

Har även spenderat dagen effektivt. Hunnit med både tvätt, skafferi och garderobs rensning, handla, tårtbak,  samt skura diskbänk, spis, ugn, galler, ugnsplåtar och fläkt. Ett Mount Everest med disk försvann hastigt den också. ;) Och mitt i detta stök dök en liten Sara upp för att hälsa på. Haha, ja  ni skulle sett! Jag for fram och tillbaka som en skållad gris och grejade med det mesta, ofta flera saker samtidigt för sån är jag. Sara satt på min soffa, iakttog detta flängande, samtidigt som vi planerade Kräftskivan vi ska ha på fredag.

Började skriva detta inlägg i förmiddags, det låg fortfarande uppe när Sara kom förbi på eftermiddagen. När hon lånade datorn hördes ett utrop: "Åh ett blogginlägg!! Inte en dag för tidigt!!" Nää jag vet, jag har varit ganska upptagen på sista tiden. Sorry :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar