9 augusti 2011

LCHF Dag 2

Igår gick ju ganska bra. Fuskade bara en aning på restaurangen, åt lite svartvinbärsgele till köttbiten, och smakade några tunna ugnsbakade potatisskivor. Jag var ju faktiskt på restaurang, det hände ju inte varje dag!

Idag till frukost har jag ätit 2 skedar vispad grädde, en kopp kaffe med grädde i och en tomat. Klev upp ganska sent så jag måste orka med lunch innan jobbet. Man blir så mätt på LCHF! Krävs verkligen inte mycket.
Till lunch idag blir det baconlindad sparris med ost i ugn, serverad med crème fraiche smaksatt med citron. :) Haha, detta är en kanon diet egentligen, man får ju äta gott!

Jaha, 3 arbetspass kvar sen har jag lite semester innan skolan börjar. Känns ganska trist, jag har trivts jätte bra på Evelid. Kanske inte så konstigt att de har lägst sjukfrånvaro i kommunen, de har verkligen en fräsch arbetsmiljö och härliga kollegor. En chef som är mån om alla och tacksamma omsorgstagare som gör det så värt att stiga upp på morgonen. Jag kommer sakna att jobba där. Kan tyvärr inte säga som Malin, att jag återvänder nästa sommar. Inte en chans att de anställer mig när jag är färdig sjuksköterska ;P 

Usch, skrämmande tanke... Om 10 månader är jag färdigbakad sjuksköterska. :S Då måste jag ut i verkligheten och stå på egna ben. Tänk om jag inte klarar det!!! Jag kommer göra så mycket fel, jag känner det. Men det ska bli skönt att slippa skolbänken och en "lön" under existensminimum som jag lever på för tillfället. Men vart ska jag ta vägen? Vart kommer jag hamna? Hur ska jag bo? Framtiden är mycket oviss, sånt gillar jag inte. Lite smått panisk just nu.. Tänk på nått annat, tänk på nått annat, tänk på nått annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar