1 november 2011

Sopputmaning vs posttraumatiskt danssyndrom.

Ni som brukar läsa min blogg kanske minns att jag gav mig själv en "kulinarisk" utmaning denna höst. Jag skulle laga olika sorters soppor. Hittills har jag hunnit med; Oktobersoppa, Grönsakssoppa, Fisk och tomatsoppa och idag lagade jag Thaisoppa med Fisk. Den sistnämnda var "to die for" om man säger så. Så lättlagad, och sen är jag ju svag för grön currypasta.  Apropå matlagning, det här med soppa började ju med att jag fick reklam från posten, "Uppslaget", där receptet på Oktobersoppan stod. Jag lagade den soppan för första gången med Sara. Vi skämtade om att vi åt reklammat. Idag skämtade jag med Sara på facebook. Jag skrev:
KATASTROF!!! Den här veckan hade posten inget recept på sitt "omslaget", nu vet jag inte vad jag ska laga för mat, jag kanske svälter denna veckan. :/ 
.... och inga kuponger på Max eller Subway heller...
Jag tyckte det hela var hysteriskt roligt. Ja, jag vet, jag har torr humor. :D 
En annan ovanlig företeelse jag ådragit mig är att dansa lite här och där, den där förbaskade West Coast Swingen. Kommer hädanefter benämna det med förkortningen WCS. (Ursäkta ordvalen, jag är akademiskt skadad). Jo, kylskåpets hyllor ekade tomma så jag tog cykeln upp till ICA. Med WCS i huvudet började det rycka kroppen när radion spelade en bra låt. Det resulterade i en "sugar push" vid tvättmedlet och en "left side pass" vid köttdisken. Ja, inte är jag bara akademiskt skadad, jag lider även av posttraumatiskt danssyndrom. ;P
Är förresten färdig med kjolen till min "Burlesque"-kostym. Den blev superfin! Nästa projekt är en matchande korsett. ;) Oj  Oj säger jag bara....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar