12 april 2011

Action på dansgolvet

I lördags när vi hade tjejmys så försökte Alexandra och Sara lura i mig att vi skulle se en actionfilm, en genre jag inte direkt uppskattar. Men egentligen var det filmen från dansveckan på Öland förra året de menade. Vi hade en diskussion om hur mycket action det var i den och kom fram till att den visst innehöll lite. Men jag kan säga att det var mer action på dansgolvet igår,speciellt för min del! 

Jag hade kommit halvvägs in i en riktigt rolig danskväll på klubben, då jag intet ont anande, blir iväg skickad av min kavaljer i en snurr och krockar med en annan karl som tydligen har sina armbågar för högt, jag är ju inte kort direkt och han är inte 3 m lång heller. Han träffade mig rätt på tinningen! Vad som hände sen minns jag inte riktigt, men jag hamnar i köket med ett paket frysta korvbröd mot tinningen och 6 oroliga ögon tittandes på mig. 

Nu mådde jag varken illa eller var yr, så Alexandra körde hem mig och jag fick sällskap av min granne Elin ifall jag skulle bli sämre. Huvudet dunkade som en bonnapajks bilstereo och det gör den fortfarande, om än lite lugnare. Har lite svårt att tugga också,men nu ska jag inte vara den som klagar utan jag ska ta två Alvedon och sen får det vara bra :)

Längtar för övrigt till dansen på Lördag, då jag ska kompensera för denna incident! ;)


Jag har mitt fönster på glänt
 Nattluften letar sig in
Den luktar vår

Jag tänker på dig
Som jag alltid gör innan jag ska sova
Ditt ansikte fastetsat på min näthinna

Du är så vacker där
Om du bara visste


Jag blev förresten positivt överraskad igår när jag fick respons på mina dikter jag publicerat här! Dessutom kom den från oväntat håll vilket gjorde mig extra glad! Är det så att jag har skrivit nått ni gillar, så får ni självklart låna texten, om ni frågar först. Jag själv använder ju dem inte till nått och så har ju heller inte tanken varit från början.

Idag blir det en lugn dag, som tur är jag ledig från praktiken. Ska eventuellt spela schack med John lite senare. Inget direkt solväder idag men fint för en löprunda såklart... nu när man inte bör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar