14 april 2011

Rastlös

Mår bättre idag, men undviker dator och TV så mycket jag orkar. Det är ju hur tråkigt som helst att vila hjärnan. Jag blir så rastlös.

Satte mig med gitarren och tonsatte en text jag skrivit. Riktigt nöjd med den, för att vara den första låt jag skrivit. Om någon kommer få höra den vet jag inte, man är ju lite blyg. :)

Ska lägga mig på sängen en stund till, dags att ta en Ipren till också. Börjar få panik eftersom jag missat så mycket på min praktik, inte får jag läsa på inför yrkeshandledningen heller för det är till att använda hjärnan. Men jag tänker läsa ändå efter jag har vilat, så det så! Våga vägra hjärnskakning! :P fniss...

Och så bjuder jag på en liten text igen då. Vill poängtera att det inte är den jag tonsatt!

Jag har letat efter någon som dig,
som får mig ur balans,
får mig att undra om jag flyger eller står stilla.

När jag var yngre kändes kärlek så lätt,
nu är det mera plågsamt.

Kärleken vänder som vinden,
och kan krossa dig tills du slutar existera.

Jag önskar att jag aldrig smakat på kärleken.
Och jag önskar att du inte fanns.



1 kommentar: