22 april 2011

Påskhelg

Äntligen lite ledig! Det har varit några hårda dagar på sista tiden. Bara hunnit hem och vända innan det va dags igen. 
I tisdags kom lillasyster på lite oväntat besök, men det va supermysigt. Vi grillade med grannarna och sen myste vi med fika. På onsdagsmorgonen väckte jag henne med nybakta scones. Hon behöver lite omtanke och bli bortskämd och som tur är gillar jag att skämma bort henne :P

Resten av onsdagen var långdragen, med yrkeshandledning på förmiddagen och sen praktik till 21.30. Jag var sååå trött! Cyklade hem och kastade mig i sängen, men fick ingen ro trots att jag va dödstrött. Mitt huvud gillar att tänka alldeles för mycket... 

Igår va det praktik till 16, men vi fick sluta vid 15 :) så snälla handledare vi har! Hem, dödstrött, lade mig i solen en stund, sen in på soffan, somnade en stund, sen bar det av till en klasskompis födelsedagsfest. Det blev en lyckad och trevlig fest. Men jag är inte så mycket för det där med alkohol längre, inte hemma fester heller för den delen.

Idag har jag varit ute och plockat lite vitsippor som nu pryder mitt köksbord, bakning av rulltårta är på gång och strax lite städning. Ikväll blir det dans till Shake! Längtar så!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar