10 april 2011

Roadtrip

Gårdagskvällen spenderades för ovanlighetens skull inte på dansgolvet, utan hemma hos Sara med Alexandra. Vi lagade god mat, efterrätt och tittade på film. Som de danstokiga flickorna vi är så kunde vi inte utesluta dans från en lördagskväll, så filmen vi tittade på var ju såklart Dansfilmen från Ölandsveckan :) Vi hade toppenmysigt och jag kan tänka mig göra om detta igen, kanske att vi förflyttar matlagningen utomhus då! ;)

Förmiddagen idag spenderade jag också med Sara. Hon skulle ut i skogen mitt i ingenstans till nån verkstad för att byta växellådsolja på sin bil och ville ha sällskap. Det blev en ganska lång skön promenad i skogen med lite matsäck och massor av tjejsnack :P  När jag kom hem lade jag mig i solen med en bra bok och en kopp kaffe. Det är dagar som denna då man inte känner av sina bekymmer. Underbart!

Om en stund ska jag sola med Alexandra uppe på Teleborgs Centrum. Sen blir det en film och lite gos med min sötaste Bäbis. Till er som undrar så har håret på magen börjat växa ut och ärret har läkt fint. :) Hon äter massor men är fortfarande lite klen.

Utåt ett skal,
ingen ser igenom det
ingen får
ingen bör

Gråten syns aldrig på utsidan,
gråten syns aldrig

Att aldrig nå upp till den nivån
Att aldrig vara bra nog
Ständig medelmåtta
en ton av grått
smälter in bland det andra gråa

Ja hon är verkligen misslyckad,
fröken "miss perfekt"
med sina vissna blommor och iskalla händer.

Dagarna spelar inte längre någon roll
Nätterna spelar inte längre någon roll
Tiden spelar ingen roll

Och jag blundar
hjärtat brister
  min önskan växer
till toner av Motorhomes sorgligaste hit



1 kommentar:

  1. Det var så trevligt så, både igår och med lite solsällskap :)
    Vilka fina ord du skriver, men glöm inte hur bra DU faktiskt är! Kraaam

    SvaraRadera